Zespół BMW Sauber nie zamierza na razie porzucać rozwoju bolidu F1.09 na rzecz przyszłorocznej konstrukcji. Tak przynajmniej twierdzi koordynator techniczny zespołu, Willy Rampf.
W poniedziałek media informowały o tym, że nad podobną decyzją zastanawia się stajnia McLaren. W ubiegłym roku zespół Honda bardzo wcześnie poinformował o zarzuceniu planów rozwoju konstrukcji RA108, dając podstawy dla dominującego w tym sezonie bolidu Brawn GP.Mimo, że sytuacja BMW Sauber jak na razie jest gorsza niż McLarena, Willy Rampf twierdzi, że jego zespół nie rozważa takiej opcji i dostrzega pewną różnicę: „Aktulanie nie myślimy o tym ani nie dyskutujemy o takim scenariuszu.”
„Przyszły rok będzie inny ponieważ będziemy mieli większą ilość paliwa, więc będzie nico inna koncepcja bolidu, ale ze względu, że zasady dotyczące aerodynamiki nie zmieniają się, rzeczy których się teraz nauczymy będziemy mogli wykorzystać w przyszłym sezonie.”
„Nie jest łatwo powiedzieć, że przerywamy ten projekt i koncentrujemy się na przyszłym roku. Nie ma żadnych gwarancji, że to się uda.”
02.06.2009 10:31
0
mam was w ........................ kibicuje tylko ferrari i tylko Robertowi
02.06.2009 10:35
0
a ja kibicuje Robertowi żeby przeszedł do Ferrari;-)
02.06.2009 10:36
0
O tym, czy droga jest właściwa, decyduje jej finał. Wybór tej, czy innej opcji jest zawsze obarczony ryzykiem - to też rodzaj hazardu (w domyśle - sportu). Życzę każdej "stajni" właściwych wyborów, bo to podniesie poziom zmagań, a tym samym - poziom adrenaliny w naszych żyłach w trakcie wyścigów. Kibicuję każdemu, kto da mi dobre widowisko oraz Robertowi. :)
02.06.2009 10:45
0
Właściwy wybór to podstawa! W Ferrari dobrym posunięciem było odsunięcie od "megafonu" Schumachera. Głupie decyzje przestały się pojawiać.. a w połączeniu z poprawą bolidu od razu dało to efekty.... .. nie wiem tylko czy tym Schumacherem w BMW nie jest Theissen... :/
02.06.2009 10:47
0
sam nie wiem co bym zrobił na ich miejscu...
02.06.2009 11:03
0
Potwierdzają się moje słowa o chorej taktyce BMW.Jak mają szanse na mistrzostwo,to rezygnują z rozwoju samochodu,a jak są w ogonie to zaciekle walczą - coś jest nie w porządku...
02.06.2009 11:07
0
Raven89: może po prostu ciągle nie wiedzą co zepsuli? A jeżeli tak to nie ma sensu rozpoczynać budowy kolejnego modelu, podobnego do obecnego, bo powtórzą się te same błędy. BMW powinno gorączkowo teraz szukać jakiegoś bardzo utalentowanego konstruktora, bo jego brak to w tej chwili największa słabość zespołu.
02.06.2009 11:09
0
widać bolid ma "potencjał"...lol...:P
02.06.2009 11:10
0
atomic, nie możesz kibicować tylko Robertowi bo on bez bolidu nic nie zrobi, a aktualnie jest w BMW więc przyda im się też nasze wsparcie. BMW Sauber to extra team, nie każdy ma takie szczęście jak Brawn GP z trafnością nowej konstrukcji- będzie dobrze!!!
02.06.2009 11:11
0
Usunięty
02.06.2009 11:13
0
Usunięty
02.06.2009 11:14
0
Usunięty
02.06.2009 11:17
0
Usunięty
02.06.2009 11:17
0
Usunięty
02.06.2009 11:24
0
Także uważam jak Raven89, jak mieli wielką szansę na sukces to zrezygnowali z niej a teraz... jakieś to dziwne ...
02.06.2009 11:31
0
BMW - zawsze na odwrót...
02.06.2009 11:49
0
Wszystko zgodnie z "planem" ...
02.06.2009 11:59
0
łabędzi śpiew BMW Sauber...:
02.06.2009 12:03
0
żeby nie pogłębiać frustracji kierowców i innych członków zespołu muszą znaleźć wyjście z tej sytuacji. Aero w przyszłym sezonie będzie podobne więc tak czy siak pracując nad autem w tym roku pracują też nad przyszłorocznym. BTW: ktoś się orientuje ile ma być wreszcie zespołów w 2010 i czy jeśli jednak ograniczono jakoś budżety [do 100mln?] to czy Ci, którzy się zastosują do ograniczeń mogą testować do woli itp?
02.06.2009 12:10
0
13 zespołów. Więcej się nie zmieści i będą prekwalifikacje. A chcą wejść : Prodrive aka Aston Martin Campos Meta Superfund Lola USF1 pominąłem kogoś?
02.06.2009 12:18
0
jeszcze Litespeed i March (!). Jeżeli miałbym typować kto wejdzie to obstawiałbym USF1, Lolę i Prodrive. BTW dobre pytanie na ankietę kempa ;)
02.06.2009 12:45
0
Mam nadzieję że nie rezygnują tylko po to żeby pokazać Robertowi że warto zostać w BMW. To oznacza że boją się go stracić bo może odejść. Jest więc szansa że BrawnGP potrzebującego taniego dobrego kierowcy będzie zainteresowane Kubicą w zamian za Rubensa lub gdyby Janson chciał za dużo kasy i odszedł. Tak naprawdę liczy by się tylko Kubica i może Rosberg. Alonso jest za drogi, Kovalainen za słaby, Lewus nie odejdzie z MacLayera a Vettel zostanie w RedBullu. Może jeszcze Glock, ale on mając niezły samochód nie najlepiej się spisuje. Myślę że jest spora szansa na Kubicę w BGP - nie potrzebują już sponsorów bo ci sami się do nich garną a na kierowców nie chcą sporo wydać - wolą na rozbudowę samochodu. Myślę że dla nich nr 1 jest właśnie Kubica i dziwi mnie że nikt tego nie zauważył. Wiąże się to z ryzykiem bo to nowy zespół i nie wiadomo jaki będzie ich samochód w przyszłym sezonie, ale mają mocny zespół, najlepszego szefa i rewelacyjnego konstruktora - warto w nich wierzyć. Jeśli nie BGP to może osławione Ferrari planujące rewolucję lub doświadczony Williams? Jakoś już nie wierzę w BMW...
02.06.2009 13:16
0
jfc button juz podpisal kontrakt z bgp wiec na jego odejscie nie ma co liczyc bo pare dni temu zostal przedluzony jego kontrakt. kubicy nie zobaczymy w ferrari, na pewno nie w przyszlym sezonie.
02.06.2009 13:19
0
Do 22 i 23: Fakt faktem, że RObert do Ferrari to raczej nie przejdzie - bo przed nim jest jeszcze ALONSO ale do BGP to całkiem trafione rozumowanie ... NIe wiem tylko czy sam Robert chciał by przejść do BGP - a może lepiej zostać w BMW i poczekać na kolejny sezon - jeżeli nie wyjdzie to wtedy do Ferrari bo juz będzie możliwość gdy Raidkoniem odejdzie a Massa może juz nie być taki mocny w zespole jak teraz.. ??? Kto wie co będzie - poczekajmy - nie dzielny skóry na ...
02.06.2009 14:02
0
KUB nigdzie nie przejdzie - chyba że BMW wycofa się z F1
02.06.2009 14:09
0
masochista?? :>
02.06.2009 14:19
0
Ja myslę, może wbrew forumowiczom, że na obecną chwilę żaden team nie jest zainteresowany Robertem poza BMW. Wiadomo, że wojna toczy się o Rosberga i są spekulacje nt. Alonso i Buttona, ale to , że Kubek jest Polakiem nakłada wam klapiki na oczy. Nie widzę Kubicy w Williamsie ani w Brownie bo pewnie on sam się tam nie chce znaleźć ze względów sportowych i finansowych. Podobno pensje kierowców nie mają być wliczone w budżety teamów (ograniczenie) a to taje przewagę teamom fabrycznym, więc sądzę, że na tą chwilę miejsce kubicy jest w BMW, a nie w MCL gdzie byłby kierowcą nr 2. Innego teamu z przyczyn sportowych i marketinowych dla Polaka nie widzę.
02.06.2009 14:23
0
Tamten sezon pozucili bo chcieli w tym zablyszczec ale im nie wyszlo i teraz nie chca ryzykowac! Bo moga miec kolejny sezon w plecy!
02.06.2009 14:45
0
Silly season w pełni... Baton ma opcję w kontrakcie że może odejść po tym sezonie. No ale rzeczywiście raczej tego nie zrobi - chyba że Jessica go przekona do paru dodatkowych milionów kontraktu od Renault lub Ferrari. Wielu mówi że BMW ma opcję na dowolne przedłużanie kontraktu Kubicy, ale gdyby tak było nie dali by mu takiego wysokiego kontraktu w tym roku a ten sezon odpuściliby bez żali. W Ferrari po lekkim wykopaniu Schumiego, Maca stracił swoje plecy a Rajki już od dawna zawodzi - jest szansa że wykopią obu. W Williamsie wyraźnie potrzebują kogoś nowego. Coś ściemniają że chcą zatrzymać Rosbefta, którym podobno interesuje się MacLayer, ale wg mnie ten zdecydowanie nie spełnia oczekiwań - nie potrafi przejechać dobrze kwalifikacji i wyścigu - musi okrzepnąć żeby umieć wygrywać. Tak czy inaczej Rubens prawdopodobnie wyleci z BGP - może do któregoś z nowych zespołów. Kubica powinien być numerem jeden na jego miejsce. Robert jest lojalny wobec BMW, ale bez przesady. Kiedy dostanie ofertę od Brawna raczej się nie będzie zastanawiał 2 razy...
02.06.2009 15:08
0
jfc a ciebie kiedy wykopią?dlaczego mieli by w brawnie podpisać kontrakt z kubica jak kubica w tym sezonie nic nie pokazał, jak juz cos to heidfledowi, kubica był praktycznie zawsze szybszy od heidfleda w tamtym sezonie a w ty jest na odwrót wiec najprawodpodobniej oprócz tego ze bolid jest słaby polakowi nie pasują przepisy na ten sezon wiec teoretycznie kubica musi szukac miejsca w jakims nowym teamie, a jesli piszecie o pechu to kto chce kierwowce któremu zawsze sie cos przydaza nazwijmy to za sprawa pecha
02.06.2009 15:08
0
OT: Ciekawe jak będzie wyglądać przekazywanie przez aktualne teamy swojej wiedzy nowym. To jest podobno warunek konieczny by pojawiły się nowe zespoły. Czy będzie ogłoszenie w stylu: sprzedam 200 tys stron materiałów technicznych Ferrari. Zainteresowani proszeni o kontakt: McLaren Mercedes, Woking, Great Britain
02.06.2009 15:18
0
Petronas wchodzi na polski rynek, dodatkowo KUB ma umowę z Petronasem na sponsoring swojego teamu kartingowego, musi to wiązać się w jakiś sposób z jego obecnością w BMW. Dlatego prawdopodobieństwo, że opuści BMW jest znikome - przynajmniej do końca sezonu 2010.
02.06.2009 15:28
0
morek152: Może przesadziłem z tym wykopaniem z ferrari - sorki. Kubica pokazał ducha walki w Australii, a w całym zeszłym sezonie możliwości. Pech nie jest nikomu przypisany na stałe - mija. A "pech" typu odwrotnie założone koła lub nieprawidłowe zamontowanie silnika raczej nie zdarzy się nigdy w Brawnie lub w samochodzie Nicka. "Pech" typu wybuch silnika ostro zjechanego w kilku wcześniejszych GP też wynika z zaistniałych okoliczności. Napisałem czemu BGP może być zainteresowane Robertem - tani, dobry, ma ducha walki, potrafi wygrywać. Powiedz kto inny do BGP jeśli nie on? :) Shallan: jak dla mnie to tylko pokazuje próby wymuszenia przez BMW żeby Kubica został. Pewnie skuteczne zresztą, ale w przypadku otrzymania oferty od Brawna - bez tego sponsora RK Team też dawał sobie radę... Pozwólcie mieć nadzieję :) Mnie po prostu skręca produkcja "pecha" Kubicy w BMW.
02.06.2009 15:30
0
Masz racje Willy, nie możecie odpuścić, wszakże(zgodnie z PLANEM) walczycie o mistrzostwo...
02.06.2009 15:30
0
30. morek152. Mam nieodparte wrażenie ze jesteś wielkim fanem Szybkiego Nicka, może załóż fan club. I może trochę obiektywizmu.
02.06.2009 15:45
0
gogo09: Przesadzasz. moek152 ma rację że Nick osiąga lepsze wyniki. Jednak to wszystko jest spowodowane pechem i "pechem" generowanym w BMW. Osobiście lubię Nicka - uważam że jest spoko gościem z fajnie poukładanym życiem. Ale o BMW mam fatalne zdanie. Jak to możliwe żeby niemiecki kierowca szlifował rekord ukończonych z rzędu GP a polski w tym samym czasie, w tym samym teamie 2 razy nie dojeżdża z powodu usterki bolidu i jeszcze raz mu odwrotnie koła montują? Poza tym w BMW brakuje geniusza. Brawn ma dwóch: szefa i konstruktora - więc wygra. RedBull ma jednego: konstruktora - więc może z Brawnem powalczyć.
02.06.2009 16:10
0
Nie chodzi o "spoko gościa z fajnie poukładanym życiem", On śrubuje rekord, ale chyba nie o to są te zawody.
02.06.2009 17:20
0
No i doobrze ze nie przerywaja moze jeszcze jakos poprawia bolid przez ten podwujny dyfuzor.
02.06.2009 18:25
0
@Shallan uważam podabnie jak ty. Osobiście wolałbym, żeby Robert przeszedł od sezonu 2010 do Ferrari, Red Bulla lub Renault. Co prawda teoretycznie kontrakt z BMW wygasa z końcem tego roku, ale myślę, że w Ferrari zwolni się jedno miejsce (Raikonen) i tam pewnie trafi Alonso. W Red Bullu Vettel zostanie na pewno, co do Webbera trudno powiedzieć. I gdyby Alonso przeszedł do Ferrari, to Renault będzie potrzebowało dwóch kierowców, bo Nelsinio raczej nie zostawią. Ale właśnie to, że Petronas stał się sponsorem teamu kartingowego RK i wejście Petronasu z inwestycjami do Polski musi jakoś wiązać na dłużej Roberta z tą firmą, a zarazem BMW. Dlatego uważam, że Robert zostanie przynajmniej na sezon 2010 w BMW, chociaż gdyby za Heidfelda przyszedł Rosberg, obawiam się, że mogą na niego stawiać, bo poprostu jest niemcem (oby tak nie było)
02.06.2009 18:52
0
i chwała im za to bo może im to przynieśc korzyści.. jak bedzie więcej paliwa to może mniej problemu z balansem:P. a tak na poważnie to narazie poczatek do końca daleko więc kto wie jak będzie.. Pozdrawiam
02.06.2009 19:06
0
Z całym szacunkiem dla przedmówców, ale wszystko to są tylko gdybania lub pobożne życzenia! O wiele więcej będzie wiadomo pod koniec sezonu i wtedy właśnie zazwyczaj zapadają decyzje personalne. Do końca jeszcze sporo wyścigów i wiele może się zdarzyć. BGP ma świetne auto, ale inne zespoły nie śpią. Pożyjemy, zobaczymy. Może stanie się cud i BMW trafi z koncepcją? Jeszcze parę dni i już będzie wiadomo. Piątek blisko! A nawet jeżeli nie, to i tak OFICJALNIE się nie przyznają, że odpuszczają, bo dwa razy tej samej bajeczki nikt nie będzie chciał słuchać i jeszcze w nią wierzyć.
02.06.2009 19:06
0
Wszyscy mówią , że Nick śrubuje rekord ukończonych z rzędu GP a coś cicho o innym jego rekordzie 156 startów w F1 i żadnego zwycięstwa. Jest w tym na pierwszym miejscu i ciągle się pnie w górę....Pozdrawiam
02.06.2009 19:06
0
Normalnie kichy mi skręca jak czytam, że Nick Pełnybak jest szybszy od Kubicy w tym sezonie. Ma lepsze wyniki ale na Boga nie jest szybszy!!! Jakos Nicka nie widziałem w q3 w tym sezonie... I niech nikt mi nie pisze, że jestem wpatrzony tylko w Roberta bo do Nikodema(?) nic nie mam.
02.06.2009 20:07
0
Niech lepiej nie koncentrują się nad przyszłym sezonem, bo i tak to nic nie da.
02.06.2009 20:51
0
Jak ktoś już napisał myślenie BMW byłoby słuszne ale tylko w przypadku kiedy nie wiedzą co jest nie tak z bolidem, ale. No właśnie, ale skoro cała konstrukcja jest nie wypałem to jaki ma sens testować coś co z inną konstrukcją może inaczej współgrać???? Dla mnie zagadka. Widać ewidentnie brak dobrych inżynierów w BMW. I niech mi teraz ktoś powie, że nieograniczony budżet i super Albert jest ważniejszy niż dobry inżynier.
02.06.2009 23:10
0
ciekawe czy mario rozwinie sie tez umysłowo
03.06.2009 00:14
0
morek153-witaj nowy kolego !
03.06.2009 10:01
0
może BMW powinno się sprzedać jak Honda;) nadzieja by była na przyszły rok... tylko KTO TO KUPI????;))) pozdrawiam szanownych forumowiczów
03.06.2009 12:39
0
42. 555 - niestety Nick dopiero walczy o miejsce 1 w tym rankingu. Na razie jest 3. 1 jest de Cesaris, 2 Brundle, a dopiero 3 szybki Nick.
03.06.2009 13:03
0
Wierzę w Nicka,...będzie pierwszy.
03.06.2009 13:40
0
A ja wcale nie dziwię im się ze nie odpuszczą,i będą kończyć swoje prace rozwojowe nad bolidem ,bo co nie ktorym zespołom zajeło 2 miesjace, w bmw może potrwać cały sezon. 1 Zastanawiam się ile im zaimje zanim odchudzą bolid Roberta ,bo jakoś cicho na ten temat . Proponuję kupić parę worków herbatki odchudzającej BIO CLA,zaparzyć i codziennie wcierać szmatką obudowę bolidu może efekty będą lepsze od tych które widzimy 2 System KERS nad którym przez całą zimę pracowano . A gdzie on dzisiaj jest ?,ponoć chcą go zastosować do nowego pakietu aero .tylko fakt jest taki ze zamiast nim jezdzić i zbierać doświadczenia na koleiny sezon jak to robią najlepsze zespoły w F1(moze nie w tym roku ,ale za rok znów napewno),to się guzdrzą jak mucha w smole. Ale ponoć ciężko pracują tylko efektów jakoś nie widać ,proponuję na odpręzenie przyjechać do Polski dla relaksu wypić polskiej gorzałki, kto wię może trochę rozjasni im umysły Ale żeby nie było tak żle ,to w końcu dorobili się nawet niewiem ile krotnego dyfuzora. i w nim moja cała chociaż słabnąca nadzieja,bo jeśli nie dyfuzor to chyba nic im w tym sezonie nie pomoże na w miarę przyzwoity wynik
03.06.2009 14:18
0
"BMW Sauber nie planuje przerwania rozwoju F1.09" - A to rozpoczęli jakiś rozwój??
03.06.2009 14:35
0
52. Kimi Rajdkoniem z ust mi to wyjąłeś to maluchem jakieś punkty by zdobyl niż tym bmw... Jeszcze tego by brakowało ażeby rozpoczęli nowy rozwój samochodu na 2010 jak jeszcze ten jest w rozsypce to co to dopiero będzie jak będą mieli na głowie 2 samochody do budowy>....
03.06.2009 16:21
0
ciekawe czy znowu będą jakieś problemy pt. pierdyknęły hamulce czy faktycznie coś zaczną robić.
03.06.2009 16:53
0
Dyfuzor przyssie bolid do ziemi i nie będzie można przekroczyć 250km/h..
03.06.2009 16:58
0
W sumie Wlily dobrze mówi i trzeba wierzyc, że pomoże to po części w 2010 roku. W końcu zasady nie zmieniają się tak drastycznie. Żeby tylko nie spartolili sprawy, jak teraz.
03.06.2009 17:22
0
56. Wiara czyni cuda.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się